vad är du värd???

Är man mindre värd för att man inte har en plan??? Är livet uppbyggt på så sätt att det fallerar om man inte följer en plan??? Hur ska man kunna följa en plan som är oklar??? Många frågor blir det, väldigt få svar! jag har ingen plan och har nog heller aldrig följt någon, inte någon storartad sådan i alla fall. Tror nog på ödet eller gör jag??? Har förstått att varje litet val vi gör leder oss in på en ny bana....förstå vad många banor vi svängt av för att välja en helt annan riktning. Hur många tänk om ska man dra på sig under en livstid???? Jag känner mig nöjd med de val jag gjort fram till i dag, tror inte det skulle kunna vara bättre på något sätt, eller kunde det??? Ja det är klart det kunde, jag skulle kunna ha klarat av en utbildning vid det här laget och haft ett välbetalt jobb med bättre arbetstider och en lockande karriärstege...... men helt ärligt, det behöver ju inte betyda att jag skulle vara lyckligare än vad jag är idag! Eller hur? Och faktum är att det där hinner jag kanske med senare i livet och mina banor tar mig dit vill säga.

Tänkvärt!


Kommentarer
Postat av: Frida

Om ödet finns skulle du vara där du är eller är det just därför du är där? Jag vet, att hade du haft en utbildning så hade jag träffat Australien. Men...hade du haft den utbildningen kanske en stor bit av mig varit på andra sida klotet och det hade jag nog inte velat. Love lillsis

2009-04-21 @ 22:11:03
URL: http://fridaand.blogg.se/
Postat av: Sara

Känner som du!

Min plan var inte att bo i en etta, snart vara 29 och singel.

Gäller att fånga dagen!



Puss S

2009-04-22 @ 21:37:42
URL: http://sarahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0