Jag har en syster...

eller jag har två systrar...... jag tycker inte alltid som dom och dom tycker inte alltid som mig, MEN jag tycker alltid om dom!
Många gånger inser jag att jag vill spendera mer tid med dem men får det inte riktigt att funka, många gånger blir min stora syster en riktig syster dyster. Jag vill bara ruska om henne och få henne att njuta av livet i stället för att gräva ner sig i alla bekymmer. Men hon är så bissy att hon glömmer att leva och ha kul. Men en sak är säker och det är att hon vet hur man har kul när hon väl tillåter sig själv att ha det. Vi har haft tokigt kul i hop när vi väl kom på att vi tyckte om varandra och slutade att bråka. Känns jobbigt att känna att jag inte är där för henne till 100% jämt, men i mina tankar är jag där och jag försöker ställa upp så mycket jag kan. Min lilla syster är ett riktigt yrväder, hon gör allt och inget samtidigt, hennes största problem är att hon inte kan säga nej, utan istället ska hon hjälpa alla jämt plus att hon ska hinna med att vara hon, vilket bara det kan ta en hel del tid. Men inget av detta påverkar hennes sätt att vara med både mitt och storasyster barn, en riktig pärla till moster(barnvakt).Många gånger har jag gråtit av stolthet när hon gjort nått alldeles extra. Jag har två brödrar också men dom lever i sin fantasivärld med dator och tvspel så om dom har jag inte så mycketatt säga om, förutom att Nelia gillar dom skarpt och dom är super snälla och leker med henne nästan jämt. Och när dom väl sliter sig från spelen så är dom två helgoa killar med stora hjärtan och sjuk humor! Jag har det bra med andra ord och jag är stolt över mina syskon på många olika sätt, LAV YA GUYS!

Kommentarer
Postat av: stora syster

ja du så livet blir!!! svårt att hinna med det man vill...lätt att bli syster dyster. men vi kan ju båda två utan barn och karlar som lägger sig i har vi himmla kul...även om det är sällan!

lav y to!

2009-02-27 @ 13:04:35
Postat av: Lillsis

Jag sitter i tidningsrummet i skolan och som du när du läser sånna fina ord vill jag fälla en tår men här känns det lite dumt så jag spänner mig så jag håller på att bajsa på mig istället. Lav ya to<3

2009-03-02 @ 07:54:33
URL: http://fridaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0