dagarna bara springer i väg

och jag tycker inte jag hinner med hälften av allt jag vill. Men något som jag har koncentrerat mig på de senaste två dagarna är köket. Det har storstädats i ung, på spis i skåp och så har jag lagat underbart god mat. Ett paket nötfärs förvandlades till två helt olika rätter. Klassiska biffar med sås och potatis. Italienska köttbullar i tomatsås med spagetti. Dom sistnämnda var fantastikt goda, fyllda med parmesanost, vitlök, citronskal och färsk timjan. Tycktes om av alla i familjen. Har en laddning kvar som jag vid senare tillfälle tänkte servera med potatisklyftor och rotfrukter i ugn med zatsiki. Tänk vad man kan göra av lite färs!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Wow vi får se till att bli vattkoppsfria snabbt så vi får vara med och smaka....bara ett problem Elise har inte ens fått vattkoppor ännu så vi kan ju vara potentiella smittobärare rätt länge framöver....illa.

2010-04-21 @ 20:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0