en trött mamma raporterar!

Mannen är hemma och jag är helt slut! Har tagit en lååång dusch, hur f..n får ni ensamstående mammor tid till att tvätta er!!! Har man två barn kan man ge sig på att dom aldrig sover samtidigt, eller är glada samtidigt eller hungriga samtidigt. Det har varit tuff och jag vet att det kan låta larvigt men här hemma är vi så vana vid att vi alltid/för det mesta är två som delar på annsvaret. Vi har en trotsig, uppkäftig, ilsken och helt underbar dotter som hörs hela tiden. Hon är bäst på att gosa och säga sådant mammor vill höra, hon älskar sin lillebror mer än hela jorden som hon skulle uttrycka sig själv. Herman är/har varit alldeles för glad och snäll men de senaste dagarna har han testat sin mamma genom att vägra sova och skrika en hel del. Jag är rätt lugn av mig, skulle jag säga själv. Försöker prata med en lugn och sansad röst, men även dom bästa brister det för till slut. I morgon tar vi nya tag, efter en välförtjänt sovmorgon! God natt!

Kommentarer
Postat av: Linda

jag vet precis, tyvärr var det nästan ingen som för stod mig då...april till oktober tre år i rad 4 till 10 dagar i streck....men man blir stark och man lär sig och man är så stolt att man klarar det.. nu kan jag i bland sakna att vara ensam med killarna och ha våra rutiner...

2010-08-02 @ 22:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0